توصیه‌های روز آزمون PMP

by

(این نوشته بیست و سو‌مین و آخرین مطلب از مجموعه مطالب “همه آن‌چه که لازم است در مورد اخذ مدرک PMP بدانید است“)

– حتمن قبل از عزیمت از هتل، صبحانه سبک و مقوی میل کنید.
– در محل تست سنتر پرومتریک، از شما اصل پاسپورت را می‌خواهند.
– معمولن برای اطمینان مسئول تست سنتر یک سری سوال از شما می‌پرسد. به عنوان مثال از من آدرس ایمیلم را پرسید. از برخی از دوستان دیگر آدرس منزلشان را پرسید. نگران نباشید. این سوالات بر اساس همان اپلیکیشینی است که برای PMI ارسال کرده‌اید.
– برای اطمینان خاطر یک پرینت از کانفیرم ثبت نام تست سنتر را نیز به همراه خود داشته باشید
– در محل آزمون پس از اخذ مدارک به شما کلید یک کمد تحویل می‌دهند که تمام وسایل خود را باید در آن قرار دهید. گوشی موبایل، ساعت، خودکار و هرچیزی که فکر می‌کنید را باید در آن کمد قرار دهید و هیچ وسیله‌ای با خود به محل آزمون نباید ببرید.
– مسئول تست سنتر با یک دستگاه شما را بازرسی می‌کند و از شما می‌خواهد جیب‌های خود را به او نشان بدهید.
– سپس به داخل تست سنتر هدایت می‌شوید. چند برگه کاغذ و دو عدد مداد به همراه یک ماشین حساب ساده به شما می‌دهند. همین طور در کنار هر کامپیوتر یک گوشی به شکل هدفون است که اگر سر و صدای اطراف اذیتتان می‌کند، می‌توانید از آن استفاده کنید.
– پس از اینکه پشت سیستم نشستید، یک راهنما از نحوه کار با نرم‌افزار آزمون اجرا می‌شود، که شما می‌توانید طی حدود ده دقیقه این راهنما را مشاهده کنید همچنین می‌توانید بدون نگاه کردن به این راهنما آزمون را آغاز کنید. توصیه من این است که این راهنما را مشاهده کنید، ضرر ندارد و باعث میشد برای دقایقی برای آزمون اصلی تمرکز کنید. محیط نرم افزار آزمون خیلی ساده و راحت طراحی شده و مشابه نرم افزار ریتا گزینه‌های NEXT و مرور و امثالهم دارد.
– در انتهای راهنمای محیط آزمون اگر گزینه اتمام را بزنید، آزمون شروع خواهد شد و از حالا به مدت چهار ساعت وقت دارید که به دویست سوال آزمون پاسخ دهید.
– اگر در طول مدت زمان آزمون احتیاج به سرویس بهداشتی یا نوشیدن آب پیدا کردید، باید دست خود را بلند کنید و مسئول تست سنتر شما را به بیرون جهت رفتن به سرویس بهداشتی و یا نوشیدن آب هدایت خواهد کرد، بدیهی است که این زمان نیز جزو زمان آزمون شما خواهد بود و وقت اضافه‌ای برای شما در نظر نخواهند گرفت.
– سعی کنید سوالاتی که متن طولانی دارند، یا خیلی سخت هستند و یا محاسباتی و فرمولی هستند را بدون خواندن مارک کنید و در انتهای آزمون اگر وقت اضافه آوردید به سراغشان بروید.
– سوالات و جواب‌ها را به دقت بخوانید و به قیدها به خصوص در جملات آخر سوال خیلی دقت کنید.
– هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید. آزمون نمره منفی ندارد. حتی اگر در مورد سوالی هیچ ایده‌ای برای جواب صحیح ندارید، یک گزینه را شانسی انتخاب کنید.
– نگذارید برخی از سوالات خیلی سخت و یا نامفهوم روحیه شما را خراب کنند. یادتان نرود که از ۲۰۰ سوال آزمون، ۲۵ سوال در نتیجه امتحان بررسی نخواهند شد و البته معلوم نیست که این ۲۵ سوال بی‌اثر، کدام سوالات هستند، اما شاید آن سوال سخت یا نامفهوم یکی از همان ۲۵ سوال مذکور باشد.
– برای سوالات محاسباتی می‌توانید از ماشین حسابی که در اختیارتان قرار داده‌اند استفاده کنید و یا از ماشین حسابی که در خود نرم‌افزار آزمون تعبیه شده است.
– من خودم هیچ وقت بعد از یک دور زدن سوالات، مجددن سوالات پاسخ داده شده را مرور نمی‌کردم. چرا که در آزمون‌های آزمایشی متوجه شدم در مرور دوم معمولن گزینه صحیح را انتخاب نمی‌کنم و همان انتخاب اولم صحیح تر بوده.(به قول استادم بار اول را فرشته و بار دوم شیطان سوال را جواب می‌دهد) بنابراین پس از اینکه تمام سوالات را پاسخ دادم، سوالات بی‌پاسخ را مرور کردم و بعد از گذشت سه ساعت از آزمون بدون اینکه مرور مجددی داشته باشم و با اینکه یک ساعت دیگر زمان داشتم، گزینه پایان آزمون را انتخاب کردم.
– وقتی گزینه پایان آزمون را انتخاب کنید، حدود ۹ سوال نظرسنجی در مورد کیفیت خدمات تست سنتر می‌آید که باید به آن‌ها جواب بدهید.
– پس از جواب دادن به سوالات نظرسنجی، سیستم شروع می‌کند به محاسبه پاسخ آزمون شما و در صورتی‌که قبول شده باشید، پیغام تبریک و پاس شدن شما روی سیستم ظاهر خواهد شد. (لحظاتی بسیار سخت و دلهره‌آور است. حداقل برای من که این گونه بود.)
– سپس با اجازه مراقب تست سنتر از جای خود برخواسته و به بیرون بروید. در آن‌جا مسئول تست سنتر یک پرینت که حاوی اطلاعات کلی از نتیجه آزمون است را به شما خواهد داد و چند روز بعد می‌توانید فایل الکترونیک مدرک PMP خود را در سایت PMI مشاهده کنید و اصل کاغذی مدرک نیز بعد از چند ماه به آدرس منزل شما پست خواهد شد.

خواهش می‌کنم بدون ذکر منبع، کپی نکنید!

You may also like

۸ Comment
  1. ممنون خیلی کمک کرد.

  2. Payman Yousefi 5 سال ago
    Reply

    بسیار عالی. تست سنتر کشور ارمنستان چطور هست؟ چون بخاطر آشنایانی که اونجا دارم دوست دارم اونجا امتحان رو بدم.

    • Ahmad Sharifi 5 سال ago
      Reply

      اطلاعاتی در مورد ارمنستان ندارم

  3. ahheidari 5 سال ago
    Reply

    همه چیزو گفتین جز ساعت آزمون که چه ساعتایی شروع میشه ؟

    • Ahmad Sharifi 5 سال ago
      Reply

      ساعتهای دقیقش تو خود سایت موقع ثبت نام انتخاب می کنید. من ۷ صبح آزمونم شروع شد. ولی ساعت ۱۱ هم داشت

  4. اشکان 5 سال ago
    Reply

    سلام. بسیار عالی بود. ممنونم

    • Ahmad Sharifi 4 سال ago
      Reply

      خواهش میکنم

  5. مرتضی 4 سال ago
    Reply

    سلام وقت بخیر.
    من میخوام pms رو import کنم داخل پریمورا.. من رو میشه راهنمایی کنیین .. ممنون

Leave a Comment

Your email address will not be published.