برای آزمون PMP خودم مطالعه کنم یا به کلاس بروم؟

by

خب رسیدیم به دهمین بخش از سلسله مطالب مربوط به مدرک PMP و یکی از پرتکرارترین سوالاتی که برای این مدرک و آزمونش مطرح میشه که آیا میشه برای اخذ این مدرک به صورت خودخوان مطالعه کرد یا حتماً باید به کلاس‌های موسسات آموزشی رفت؟ برای جواب به این سوال باید اول به سوالات زیر پاسخ بدهید:

برای گرفتن مدرک PMP چقدر می‌خواهید وقت صرف کنید؟
برای گرفتن مدرک PMP چقدر می خواهید هزینه کنید؟
سطح زبانتان در چه سطحی است؟
آیا توانایی درک مطالب خشک، سنگین و حجیم استاندارد را دارید؟

اگر شما در خصوص مدت زمانی که می‌خواهید صرف کنید هیچ محدودیتی نداشته باشید، مثلن حتی اگر آماده شدن شما برای آزمون بیش از یکسال طول بکشد برای شما مشکلی ایجاد نخواهد شد و اگر سطح زبان انگلیسی‌تان بسیار بسیار خوب است، می‌توانید خودتان شخصاً برای آزمون آماده شوید. البته گمان نکنید که کار ساده‌ای است، چراکه راهنمای PMBOK و منابع آمادگی آزمون همگی بسیار خشک و سخت و پیچیده و گاهی غیرقابل فهم هستند و در خیلی از مواقع شما برای درک مفاهیم دچار مشکل خواهید شد. از طرفی مطاله راهنمای PMBOK و کتاب ریتا که منبع اصلی آمادگی برای این آزمون است، وقت بسیار زیادی از شما خواهد گرفت، چراکه حجم بسیار بالایی از مطالب را شامل می‌شوند.

اما پیشنهاد من به شما استفاده از خدمات موسسات آموزشی است. موسسات متنوع آموزشی در کشورمان و در خصوص آمادگی آزمون PMP وجود دارند و اساتید این موسسات جزواتی دارند که خلاصه‌ای از راهنمای PMBOK و سایر منابع این آزمون را شامل می‌شود. بنابراین شما با حضور در کلاس‌های این موسسات مهم‌ترین مزیتی که کسب می‌کنید این است که با کم‌ترین مقدار صرف زمان می‌توانید به خلاصه‌ای از همه آن چه که نیاز دارید دست پیدا کنید. از طرفی این موسسات اغلب آزمون‌های آزمایشی نیز در پایان دوره‌های خود برگزار می‌کنند و این آزمون‌های آزمایشی به شما کمک بسیاری می‌کند که سطح آمادگی خود را بسنجید.

به هر حال فراموش نکنید آزمون PMP به هیچ عنوان آزمون راحتی نیست و با توجه به اینکه در خارج از کشور برگزار می‌شود، باید هزینه قابل توجهی بابت بلیط هواپیما و هتل و امثالهم بپردازید و با توجه به هزینه‌های ثبت نام خود آزمون، در صورت عدم قبولی در آزمون، متحمل خسارت مالی قابل توجهی خواهید شد، حال خسارت مالی به کنار، مدت زمانی که صرف مطالعه کرده‌اید نیز هدر خواهد رفت و از همه بدتر ممکن است باعث سرخوردگی شما در آمادگی و تلاش مجدد و کسب این مدرک و سایر مدارک مرتبط شود.

بنابراین پیشنهاد بنده به شما این است که با استفاده از خدمات آموزشی موسسات علاوه بر اینکه ریسک عدم قبولی خود را به مقدار قابل توجهی پایین می‌آورید، همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید مدرک PMP خود را اخد نمایید. در مطلب بعدی شما را با برخی از این موسسات آموزشی آشنا می‌کنم.
خواهش می‌کنم بدون ذکر منبع، کپی نکنید!

 

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.