PDU چیست و چگونه PDU لازم برای آزمون PMP را جمع‌آوری کنم؟

by

این هجدهمین مطلب از مجموعه مطالب “همه آن‌چه که لازم است در مورد اخذ مدرک PMP بدانید” است.

PDU مخفف عبارت Professional Development Unit است و منظور از آن زمان حدود “یک ساعت آموزش دیدن ساختار یافته” است. به عبارتی وقتی PMI می‌گوید که شما برای شرکت در آزمون PMP حداقل به ۳۵ PDU نیازمندید، به این معنی است که شما می‌بایستی حداقل ۳۵ ساعت در دوره‌های آموزشی مربوط به مدیریت پروژه یکی از موسساتی که مورد تأیید PMI می‌باشد، شرکت کرده باشید.

دقت داشته باشید در درجه اول شما PDU خود را در اپلیکیشن ثبت نام آزمون PMP ادعا می‌کنید، و همان طور که قبلن گفته شد، PMI اصل را بر صداقت شما می‌گذارد، منتها بخشی از اپلیکیشن‌های ارسالی به PMI (برخی می‌گویند حدود ده درصد از درخواست‌ها) ممیزی می‌شوند و در صورتی که ممیزی انجام شود، شما باید مدارک و مستندات این ادعا را به PMI ارسال نمایید.

برای کسب PDU لازم شما دو راه حل دارید:
۱- استفاده از دوره‌های آنلاین (با جستجو در اینترنت می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که با اخذ مبلغی، دوره‌های آنلاین مدیریت پروژه برگزار می‌کنند و به شما PDU لازم را هم اعطا می‌کنند. دقت کنید تنها از دوره‌های سایت‌های معتبر استفاده کنید. در حال حاضر سایت یا دوره فارسی آنلاینی در این خصوص موجود نیست)
۲- استفاده از خدمات موسسات آموزشی داخل ایران (اگر در دوره‌های آموزشی آمادگی آزمون موسسات داخلی معتبر شرکت کنید، اکثر آن‌ها PDU لازم برای شرکت در آزمون PMP را به شما اعطا خواهند کرد. قبل از ثبت نام در یک دوره آموزشی این موضوع را از آن‌ها بپرسید)

 

ادامه دارد…

خواهش می‌کنم بدون ذکر منبع، کپی نکنید!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.