مراحل ثبت نام آزمون PMP چیست؟

by

(نوزدهمین مطلب از مجموعه مطالب “همه آن‌چه که لازم است در مورد اخذ مدرک PMP بدانید“)

این مراحل رو از سایت PMI ترجمه کردم و به اختصار شامل موارد زیر است:
مرحله۱٫ رعایت معیارهای واجد شرایط بودن
تمام گواهینامه‌های PMI از جمله گواهینامه مدیریت پروژه حرفه‌ای PMP نیازمند به رعایت استانداردهای تجربه، سطح تحصیلات و یا هر دو قبل از درخواست شما دارند. در صورت نیاز (در صورت ممیزی شدن) شما باید جزئیات این تجربه و یا آموزش را به PMI ارائه دهید. در پست‌های قبل در خصوص شرایط مورد نیاز جهت اخذ مدرک PMP نوشته بودم. لینک زیر:

مرحله ۲٫ تکمیل اپلیکیشن
هنگامی که مشخص کردید که معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده می‌کنید، وقت آن است که اپلیکیشن را تکمیل کنید. پس از اینکه اکانت PMI خود را ساختید، می‌توانید با جستجو در بخش داشبورد پروفایل خودتان، بخش مربوط به اپلای کردن جهت آزمون PMP را بیابید و در آن جا نیز می‌توانید اپلیکیشن درخواست آزمون خود را مشاهده کنید.

معمولن عمده‌ی اطلاعاتی که در این اپلیکیشن باید تکمیل کنید، شامل موارد زیر است:
– اطلاعات تماس – ایمیل، آدرس، شماره تلفن
– سطح تحصیلات، درجه تحصیلی
– تجربه کاری- جزئیات پروژه‌ها، برنامه‌ها، ، تاریخ استخدام، نقش، جزئیات سازمان، مرجع، و خلاصه تجربه کاری
– سطح تحصیلات تکمیلی – نام دوره‌های تحصیلات تکمیلی، مؤسسات حضور یافته، تاریخ،

نکته مهم: هنگامی که یک اپلیکیشن را تکمیل و برای PMI ارسال می‌کنید، تا ۹۰ روز بعد از آن زمان، اپلیکیشن شما اعتبار خواهد داشت. اگر طی این ۹۰ روز کار خاصی نکنید، مجدداً باید آن را تکمیل و ارسال کنید.

مرحله ۳٫ بررسی اپلیکیشن توسط PMI
هنگامی که PMI درخواست شما را دریافت می‌کند، معمولن چند روز طول می‌کشد تا تأیید کند که شما معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کرده‌اید و تجربه و یا آموزش شما معتبر و مطابق با دستورالعمل‌های مندرج در راهنمای صدور گواهینامه است یا خیر. به طور معمول، دوره بازبینی درخواست، ۵ تا ۱۰ روز طول خواهد کشید. پس از تکمیل، PMI به شما با ایمیل اطلاع می‌دهد تا به مرحله بعدی بروید.
حدود ده درصد از اپلیکیشن‌های ارسالی به صورت تصادفی برای ممیزی انتخاب می شوند.
از لینک زیر می توانید متداول‌ترین پرسش و پاسخ‌ها در مورد ممیزی و سایر مسائل ثبت نام و اپلیکیشن را مطالعه کنید:
Certification FAQs
https://www.pmi.org/certifications/faq

مرحله ۴٫ پرداخت مالی
پس از اطلاع PMI به شما که درخواست شما تایید شده است، می‌توانید پرداخت مالی مربوط به هزینه آزمون را انجام دهید. توصیه من این است که تنها برای آزمون PMP ثبت نام نکنید. بهتر است ابتدا عضویت ویژه در سایت PMI را خریداری کنید و بعد با تخفیف در آزمون PMP ثبت نام کنید. در این روش علاوه بر اینکه مبلغ ناچیزی به نفع شما می‌شود، همچنین در آینده می‌توانید به مدت یکسال از مزایای عضویت ویژه در PMI استفاده کنید.

هنگامی که پرداخت توسط شما انجام شد، PMI به شما یک شماره تحت عنوان eligibility number می دهد. این شماره در همان صفحه اول داشبورد پروفایل PMI شما قابل مشاهده است. شما با این شماره eligibility number برای یک سال واجد شرایط هستید که در آزمون PMP شرکت کنید. اگر تا یکسال آین آزمون را انجام ندهید، شماره شما منقضی می‌شود و همه مراحل قبل را مجددن باید تکرار کنید،

مرحله ۵ – برنامه ریزی تاریخ امتحان و تعیین محل تست سنتر
برای همه گواهینامه‌های PMI، )به استثنای گواهینامه CAPM) آزمون شما در یکی از سایت‌های آزمون شرکت Prometric در سراسر دنیا برگزار خواهد شد. شما از طریق لینکی که در همان سایت PMI خواهید داشت و از طریق همان eligibility number که PMI به شما داده، می‌توانید وارد سایت Prometric شوید و تاریخ و محل آزمون خود را نهایی کنید. (در خصوص اینکه کدام تست سنتر را برای آزمون خود انتخاب کنید، در پست‌های بعدی خواهم نوشت)

این پنج مرحله تمام کارهایی است که شما برای ثبت‌نام در آزمون باید انجام دهید. شما می‌توانید این مراحل را خودتان انجام دهید یا با پرداخت مبلغی به برخی از موسسات آموزشی که این کارها را انجام می‌دهند، اجازه دهید آن ها برای شما ثبت نام کنند. تصمیم با خودتان است.

ادامه دارد…

خواهش می‌کنم بدون ذکر منبع، کپی نکنید!

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.